Thursday, November 4, 2010

AWAS - Nombor- Nombor SCAM

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Tujuan saya adakan post ini adalah sebagai rujukan kepada mana-mana newbie/downline/ahli/agent-agent yang baru dalam memulakan bisness Easy Reload ini. Tak kiralah sama ada mana syarikat yang menyediakan perkhidmatan ini, dan downline/agent-agentnye ada membuat pengiklanan di internet untuk tujuan promosi. Kepada mana-mana upline/leader/orang yang lebih berpengalaman yang juga mugkin pernah mengalaminya, diminta share pendapat/pengalaman di sini atau at least memberitahu downline-downline masing tentang kewujudan “syaitan-syaitan(sebab mereka ni tak ada kerja lain selain menipu dan menyesatkan manusia)” ini dalam usaha untuk membuat penipuan.
Kepada semua downline/agent/ahli-ahli yang giat membuat promosi di laman web, tahniah di atas ketekutan dan usaha anda. Walaubagaimanapaun, anda diminta berhati-hati dengan beberapa teknik penjenaya(boleh saya katakan) yang akan menipu anda dengan cara mereka tersendiri. Mungkin mereka akan berpura-pura ingin mendaftar sebagai downline anda, dan anda terlalu excited untuk mencari downline akan mengikut kehendak propek baru anda. Atau, mungkin berpura-pura sebagai seorang yang mengnali anda dan meminta anda mengisi RM10 untuk kali pertama ke no mereka.. Apa yang penting di sini ialah, saya akan senaraikan nombor-nombor yang pernah terlibat dengan aktiviti ini, sebagai rujukan, dan anda(upline ke sesape yang rasa mungkin info ini berguna) di alu-alukan untuk sama-sama berkongsi dengan downline anda, rakan sesiapa saja yang baru memulakan bisness Easy Reload ini. Bukan apa, just sebagai peringatan kepada agent/ahli baru menenainya.
Saya akan updatekan nombor-nombor yang terbaru, dan saya amat berharap dengan kerjasama anda yang pernah terkena, untuk meninggalkan nombor telefon tersebut di ruangan comment. Kemudian saya akan updatekannya dalam list dibawah supaya lebih jelas. Terima kasih. 

014 – 842 1005
019 – 904 4422
013 – 642 0956
019 – 900 4527
014 – 842 1005
014 – 542 2988
019 – 416 9370
017 – 929 2038
019 – 379 4295
013 – 962 8755
014 – 522 2321
019 – 962 4611

Nombor-nombor ini adalah untuk rujukan sahaja. Penjenayah mungkin akan menggunakan nombor yang berlainan untuk aktiviti mereka.

Berikut adalah teknik yang mereka sering gunakan.


BEWARE :  UPDATED SCAM !!! 
SCAMS SMS msg from 
+60148421005 
Salam, topup celcom ada x?
Izwan, topup ada x?
Kwn alif, brapa hrga? Ada caj x?
Oh ok, topup no ni rm10
Dh topup ke?
# CelcomEload RM10 to 0148421005 successful
Pin celcom rm30 ada x?
Topup pin ada jgk ke?
Aduh, xingt la nma pnuh, topup pin celcom rm30 ada x? Nk topup pin celcom rm30 satu, jd brapa smua? --> Baca Lagi


Hari ini aku kehilangan RM100. Wah~~~ Demn... Hehe.. Tu pada awalnya la.. Memang geram. Tapi bila fikir-fikir balik, aku pun banyak dosa. Munkin ada orang yang nak “Beli” dosa-dosa aku dengan RM100 tu. Yerla kan. Kehilangan apa-apa orang kata kifarah dosa. Kalau Allah kata “Bro, ko hilang RM100 hari ni dan aku hapuskan suku daripada dosa-dosa kau yang pernah kau buat.” Pergh... RM1000 pun aku sanggup. 
Haha.. Tapi tu la.. Sebab dah lama tak bersedekah kot. Tu yang Allah tarik sikit nikmat dan rezeki yang dia bagi kepada yang memerlukan. Hal orang yang menipu tu, biarkan dia dan Tuhan dia la kan.. La haulawala Quwwata Illa Billah, tak ada daya upaya kita untuk melawan ketentuanNya. Cuma lepas ni lebih berhati-hati la yea. 
Kepada yang mungkin ada hati/sedang buat kerja-kerja menipu ni, ya lah.. teruskanlah selagi tak bertemu buku dengan ruas. Mungkin tengah duk gelak kot tu ssekarang sambil baca post ni. Huhu... Ingat sedara/saudari. Hari ni ko buat kat orang, tak mustahil satu hari nanti orang buat balik, tak kat ko, dekat anak-anak, cucu cicit dan keturunan ko. 
Dah la.. malas aku nak melayan.
Baik. Pesanan terakhir daripada saya. Berhati-hati. 
Salam semua..

Sila tinggalkan comment untuk perkongsian bersama. TQ.

2 comments:

Fakhri Norman said...

Melampau sungguh la.. aku habis RM110, ayat2 mmg mcm leh caye je.. tul gak ckp ko tu.. mungkin lme kot tak bsedekah..hehehe..
pe2 pun.. mintak2 tak kene dah..
mmg hati2 lepas ni..

Asri said...

Biasa la bro.. Kadang2 kene jgk skali.. tapi lepas tu beringat la.. kan. huhu.. lagi pun kalau tak jd mcm tu kita tak blaja.. so lepas ni lebih berhati-hati la ya. Moh kita..

Post a Comment